askungen

Som många av er vet så är min dröm att illustrera barnböcker och därför har jag under åren skaffat mig en stor inspirationskälla genom min samling barnböcker. En bok som funnit med sen jag var liten är "Askungen eller Den lilla glas-skon" berättad av Charles Perrault. Den är helt underbart illustrerad av Errol Le Cain. Jag har alltid fascinerats av bilderna men inte förrän i helgen tog jag faktiskt reda på nåt om illustratören; född i Singapore, bodde under ett antal år i Indien innan han bosatte sig i England. Han sysslade först med animerad film och reklam innan han började illustrera barnböcker.
Den första bilden är från den boken jag har, de övriga är andra bilder jag hittade av honom på nätet. Helt underbara allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0