buskborttagning, del 1

 På min tomt växer det buskar typ överallt. Jag hade kunnat köpa det om det hade sett ut som att det fanns en tanke bakom, men den förre ägaren har bara random planterat ut alla möjliga olika sorters buskar runt om i hela trädgården. Eller vad sägs om den här som stod mitt på uppfarten;
 
 
Det är dessutom två olika sorters buskar som har fått växa ihop till en. Jag har alltid tyckt att den bara stod i vägen. Även om jag upptäckt att den stod där för att täcka över stubben av ett träd som man tydligen fällt nångång i tiden. Men är det inte bättre då att försöka ta bort trädroten istället för att plantera en buske över?
 
 
En solig sommareftermiddag fick jag plötsligt nog och gick och hämtade sågen i förrådet. Fast besluten att nu skulle den hemska saken bort, även om det skulle bli ett j-vla slit att få bort den gamla trädroten. 
 
 
Det visade sig vara mycket lättare att få upp den gamla stubben, som hade murknat ihop totalt, än rötterna till de båda buskarna :-)
 
 
Men efter två dagars slit hade jag fått upp alla rötter, lyft bort kantstenarna, fyllt igen hålet och krattat över grus. 
 
 
Visst blev det fint? Uppfarten blev plötsligt så stor, luftig och härlig :-) One down, bara sjuttielva kvar to go...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0