blå lampskärm

Det är ganska fantastiskt egentligen att jag ger mig på ännu ett lampprojekt, med tanke på hur det förra gick... För det skulle visa sig att det här inte heller blev så bra...
 
 
Jag började med att leta fram ett tyg som jag tyckte passade. 
 

 
Sedan mätte jag, ritade ut, klippte och sydde ihop. Jag hade gjort en bit som skulle vara runt om och en rund bit som var tänkt att sitta ovanpå. 
 
 
När jag hade sytt ihop alla delarna började mitt problem; eftersom den här skärmen bara håller ihop den övre och undre ringen på två ställen och tyget inte har samma stadga i sig själv som den plisserade föregångaren så sjönk det liksom bara ihop. Såg jättekonstigt ut... Därför hämtade jag ståltråd och 'förbättrade'lite...
 
 
Men inte sjutton blev det bättre för det!
Det ser ju ut som nån konstig hatt som för mina tankar till Willy Wonka eller kaninen i Alice i Underlandet... Inte nöjd! :(
Då känns det mer som att det finns nåt intressant i den där konstruktionen med ståltråd... Eller vad tror ni?
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har för mig att jag sett på äntligen hemma eller liknande program att det finns något man kan klistra/stryka fast på insidan av tyget, som nån tunn böjlig plast... Kanske går att googla på? ;-)

Svar: Det ska jag kolla in! Tack för tipset!
vajb

2014-08-14 @ 16:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0