djungelbarn

Insidan av garderoberna i sovrummet var inte superfräscha och det var inte lockande att hänga in sina kläder där. Av den anledningen har jag nu målat dem. Ett lite pyssligt projekt eftersom den ena garderoben inhåller både lådor och hyllplan. Men det är ett perfekt tillfälle att lyssna på en ljudbok och jag hörde Tintin Anderzon läsa 'Djungelbarn' av Sabine Kuegler. Årets hittills intressantaste bok!
 
Denna självbiografi handlar om Sabine Kueglers ovanliga uppväxt, hon bodde nämligen från det hon var sju till sjutton år gammal, tillsammans med sina föräldrar och två syskon, i djungeln. Föräldrarna, som ursprungligen är från Tyskland, var där för att studera språket hos detta inte tidigare upptäckta djungelfolk. 
När Sabine sen som sjuttonåring flyttar till Schweiz för att studera uppstår en gigantisk kulturkrock. 
Tydligen har boken också filmatiserats, om man föredrar det formatet. Hur som så kan jag verkligen rekommendera den!
 
 

Kommentarer
Postat av: P

Äntligen

2014-08-25 @ 17:57:41
Postat av: Victoria

Haha, jag tvingade Rasmus att måla insidan av vår garderob mitt i högsommarvädret. Trodde att jag var den enda som kunde komma på en sån sak men tydligen inte. Nu ska han allt få höra att det inte bara är frugan som kommer på sådana projekt ;

Svar: hahaha! :)
vajb

2014-08-25 @ 18:44:09
URL: http://victoriabrikho.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0