sagan om ringen

 
För många år sedan gav jag mig på att läsa trilogin 'Sagan om ringen', men gav upp för det var så många karaktärer inblandade i historien och tillslut blev allt bara snurrigt och jag visste inte vem som var vem. När jag nu åter gav böckerna en chans så valde jag istället att lyssna på dem och för min del nog var enda sättet att ta mig igenom denna gigantiska berättelse. 
Vilket kan tyckas konstigt med tanke på att jag verkligen gillar sagor och fantasifulla äventyr som är fyllda med underbart underliga karaktärer, men i dessa böcker är det alldeles för mycket fokus på deras resa, hur de tar sig fram och landskapen som de färdas igenom, och för mig blir det långtråkigt. Alla händelser där emellan är ju fantastikst underhållande, även Tolkiens språk inte är det mest tilltalande.
Det är roligt att ha läst dem, men personligen tycker jag de är lite överskattade. 
 
 
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gabi

Håller med till 100%. Jag älskar fantasy men orkade fasen inte med dessa böcker. Jag tyckte bara att de gick ut på att de går och de går och däremellan slåss de med div. monster. Skittråkigt. Jag har aldrig fattat storheten med dem.

Svar: Skönt å höra att det inte bara är jag!
vajb

2014-12-18 @ 10:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0