golvlampa

Det är mycket fokus på lampor i min värld just nu :-) Kanske för att jag inte tycker att vi går mot ljusare tider snabbt nog... Hur som helst så letar jag efter en golvlampa till vardagsrummet. En som jag kan ha vid min gungstol, där jag tycker om att sitta och läsa, men som, efter att solen har gått ner (vilket den ju gör alldeles för tidigt...), saknar bra belysning.
När jag idag satt och studerade utbudet på nätet så ramlade jag över den här vackra italienska 50-tals lampan; Stilnovo. Helt underbar ju!
Enligt den artikel i Sköna hem, där jag hittade bilden, så såldes den på auktion för några år sedan för 24.000:-. Bara att säga grattis till den person som har ett hem som pryds av en sån här läckerbit!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0