jeansmöbler

Jag har fått en soffa. En skön soffa som jag ofta hänger i. Till exempel så sitter där just nu med datorn i knät och författar detta inlägg. Enda problemet är att klädseln är väldigt sliten och skulle behöva bytas ut. Jag har ett bra tag nu gått och funderat på hur jag ska lösa det. Göra det själv? Lämna in? Vilken färg? osv.
Häromdagen satt jag vid min symaskin och fogade samman de färgglada tygbitarna som tillsammans ska bli en babyfilt. Utanför fönstret föll med jämna mellanrum en regnskur och plötsligt visst jag vad jag ska göra med min soffa; jag ska klä om den med gamla jeans!
Det är väldigt vanligt för min del att medan jag håller på med ett projekt så kommer idéer till nästa och oftast kan jag knappt bärga mig innan jag får lov att sätta igång med det nya. Det är därför det alltid är så många projekt igång samtidigt :-) Det som är bra med det här soff-projektet är att jag inte kan kasta mig över det på studs. Jag måste ju först få ihop en fin liten samling av jeans som jag kan förvandla. 
Så om någon av där ute har gamla jeans som ni av någon anledning inte använder längre och ändå tänkt göra er av med så välkomnar jag dem varmt! 
Ingenting är nytt under solen och här är några av de bilder jag hittade när jag googlade jeansmöbler; 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Är alla färger intressanta eller bara denim-blå? ;-)

Svar: Just till det här projektet är det blåa jeans som är intressanta, men om du vill bidraga till tygsamlingen med andra färger så är du varmt välkommen. Nya projekt dyker alltid upp och då kan de ju komma till användning :)
vajb

2014-05-14 @ 22:28:23
Postat av: Helena

Då kan jag se vad jag har tills du kommer upp ;-)

Svar: :-)
vajb

2014-05-15 @ 15:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0