klocka

 
Efter några dagars besök i Stockholm, där jag träffade familj och vänner, så kom jag idag tillbaka till ett kallt men höstvackert Skåneland. Med mig hem hade jag min väggklocka, som legat hemma hos Maarit sen jag tömde min gamla lägenhet. 
Det är, otroligt nog, nånting som jag har saknat eftersom jag väldigt sällan har armbandsuret på mig när jag är hemma och mobilen oftast hamnar där jag sist använde den, vilket innebär att det kan gå åt några förvirrade minuter till att lokalisera exakt var det var nånstans.
Men nu sitter den uppe på väggen i köket tillsammans med en evighetskalender, som jag köpte i Skagen i somras, och en födelsedagskalender, illusterad med Sven Nordqvist bilder.
Och bredvid på den väggen hade jag en tanke om att måla med griffeltavlefärg så att man kan skriva små komihåg meddelande till sig själv. Vad tror ni om det?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0