indiankycklingar

 
 
Påsken är här med allt av ägg, harar och godis som det innebär. Jag har inte överdrivet mycket påskpynt att ställa fram och eftersom jag tyckte att det stora riset kunde behöva få lite sällskap av ett gäng kyckligar så fick jag se till att tillverka dem. 
 
 
Det som behövs är några toarullar, ett gäng fjädrar av olika sort. Några gula papper och ett orange, styvare papper. 
 
 
Mät toarullen och klipp till en bit av det gula pappret som är lagom stor för att kunna klistras på och täcka rullen. Av det oranga pappret gjorde jag sedan en näbb och fäste den med lim. Jag tejpade fast fjädrarna på insidan av rullen. 
 
 
Med svart tuschpenna fick kycklingarna ögon. Klart! 
 
 
 
 
Och påskkycklingarna kunde flytta in i den pom-pom prydda påskrisskogen... ;)
 
 
 
GLAD PÅSK!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Så gulliga :D Glad påsk på dej :)

Svar: Tack! Och detsamma! :)
vajb

2015-04-03 @ 08:01:18
URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/
Postat av: Sandra Lundin

Haha men åh så himla söta :D Glad påsk!

Svar: Tack! :)
vajb

2015-04-04 @ 08:49:00
URL: http://atilio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0