ännu en godisburk

 
Igår var det kalas och förut en flaska bubbel hade jag med mig en godisburk till födelsedagsbarnet. En sån som jag skrev om här. Fast denna gång var temat guld. 
 
 
Jag började med att ta bort etiketten på en lagom stor glasburk och sprayade locket med guldfärg. Medans det torkade så letade jag fram tidningsbilder i passande färger för att använda till vimplar. 
 
 
Efter att ha gjort en mall började jag klippa. Bra att tänka på är vimplarna ska vikas dubbelt över snöret.
 
 
 
När det kändes som att jag klippt tillräckligt många tog jag och mätte hur långt snöre jag skulle ha. Eftersom jag ville krulla snöret i ändarna fick jag börja sätta vimplar en bit in. 
 
 
 
När vimpelbandet var på plats så var det bara att börja fylla burken med godis. Choklad blev det den här gången. 
 
 
Sen locket på och iväg för att ha en fantastiskt trevlig kväll i gott sällskap :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0