inspiration magi

 
Mina funderingar kretsar just nu kring 'Magi'
 
 
Det är nämligen månadens tema för Monthly Makers
 
 
Jag vet att jag inte är den enda som går i dessa tankar och jag har förstått att Harry Potter är en stor inspirationskälla för många på detta tema. Jag har tyvärr bara läst första boken, men jag blir verkligen sugen på att läsa dem alla nu. En av anledningarna är givetvis för att åter få stifta bekantskap med Harrys uggla Hedwig. Jag älskar ju ugglor :)
 
 
En bokserie som jag faktiskt har läst är den om landet Narnia och tanken slog mig att jag skulle kunna, på insidan av en av mina stora garderober, göra en målning av en vintrig skog där en gatlykta står bland alla träden. Hade varit lite coolt, men det kommer det tyvärr inte att finnas tid til.
(klicka på bilden för att komma till konstnären som skapat detta möte mellan Lucy och Mr. Tumnus)

 
Men, en annan idé har börjat ta sin form i mitt huvud. En som inte kräver lika mycket tid men det är ändå lite tekniska saker som måste lösas... Återstår att se om jag lyckas få till det :)
 

Kommentarer
Postat av: Jess

Härligt med inspiration! Sällar ju mig till sällskapet som är fullkomligt frälst i Harry Potter så jag tycker absolut du ska läsa böckerna! Bästa <3

Svar: Ja det ska jag verkligen göra :)
vajb

2015-05-15 @ 11:33:08
URL: http://jesskarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0