beställd tavla

 
För ett bra tag sedan gav min bror mig detta material som han samlat på sig när han var i USA och jobbade med valkampanjen. Han bad mig göra en tavla. Ett collage. Men inte bara sätta ihop det utan riva och klippa och klistra, så som jag gärna gör när jag 'bygger' bilder. 
 
 
Jag ansåg att bilden skulle bli lite platt med bara vit bakgrund och därför började jag med att göra en amerikansk flagga av silkespapper och utstansade stjärnor. 
 
 
Ramen, som behövde vara så stor som 50x70 cm för att allt skulle få plats på ett tillfredsställande sätt, köpte jag på Granit.  Och stjärnstansen fann jag på ICA Maxi i ett juligt 3-pack
 
 
Att riva sönder saker är en ganska definitiv handling, det finns ingen återvändo, blir det fel så är det kört. I vanliga fall när jag gör detta så är det tidningsbilder som jag demolerar och om resultatet inte blir som jag tänkt mig så letar jag bara fram en ny bild. Det alternativet hade jag inte att tillgå när jag nu skulle ge mig på detta historiska material. Det var lite ångestfyllt att börja 'förstöra' det, men det var ju enligt min brors önskemål. 
 
 
Efter att ha lagt till en USA karta som jag snodde från en gammal kartbok, så fick jag ihop en bild som jag var nöjd med och som jag hoppades att min bror också skulle bli. 
 
 
Det färdiga och inramade resultatet får jag njuta av tills dess att han kommer och hämtar den i början på nästa år :) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna v Z

Supersnygg! Den kommer Rasmus absolut att gilla!

Svar: :) Tack!
vajb

2014-12-08 @ 16:05:19
Postat av: Alicia

Snyggt! Och fy vad kul med collage! Nu blev jag peppad att riva lite i gamla bilder...

Svar: Det tycker jag du ska göra!
vajb

2014-12-10 @ 11:17:39
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0