lera inspiration

Månades tema hos Monthly Makers är lera. Det är något som jag vanligen inte använder mig av, även om jag jobbat lite med det på utbildningar där jag gått, så det här blir en härlig utmaning. Eftersom jag inte har tillgång till en keramikugn så tänker jag prova lufttorkad lera, något som man enkelt kan tillverka själv. Recept finns här. 
Jag har letat på nätet för inspiration och här är lite av det jag har hittat och tyckte var spännande:
 
 
De här skålarna hittade jag här tillsammans med en tydlig beskrivning på hur man gör. 
 
 
Jag gillar verkligen tanken på att göra mönster i leran. Det finns så många sätt. Som till exempel att använda blommor...
 
 
...eller fjädrar.
 
 
Smycken kan man göra i många olika varianter. Här är en riktigt bra tutorial på hur man gör en ring. 
 
 
Tags kan man ju också variera i det oändliga. Dessa hittade jag här. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alicia

Fjädrar är jag sugen på! Kul att kombinera Monthly Makers med påskpeppen liksom :) Jag har faktiskt ett par stycken jag gjort i lergods nån gång förra året som jag kanske ska ge ett sammanhang såhär, temat till ära, men de är bruna och jag är också sugen på att göra vita i lufttorkande lera. Mycket experimenterande får det bli den här månaden! :)

Svar: Eller hur!? Jag tycker det här ska bli jätteroligt just för att det kommer bli att man får testa sig fram eftersom det är ett material man inte brukar jobba med :)
vajb

2015-03-11 @ 15:24:05
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/
Postat av: Stina - Tillvaron.se

Skålarna och fjädrarna var ju hur fina som helst, så pepp på detta även fast det är material jag knappt använt alls!

Svar: nej, det här med lera blir en utmaning :)
vajb

2015-03-12 @ 10:39:09
URL: http://tillvaron.se/stina
Postat av: Sandra Lundin

Det finns ju verkligen så myucket fint man kan göra :)

Svar: ja verkligen!
vajb

2015-03-14 @ 08:12:41
URL: http://atilio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0