Barcelona del 3

 
Som jag skrev här så gick jag hem betydligt tidigare än resten av gänget den andra kvällen och jag tror jag hann sitta i soffan och dricka 4 koppar kaffe innan de andra kom till liv dagen efter.
Magnus och Wei hade redan hunnit ge sig iväg för lite turistande när jag, Maarit och Pernilla började vår tänkta shoppingtur med en bit mat på det fina torget Plaza Real, ett kvarter in från La Rambla. 
 
 
Två trötta och hungriga tjejer. 
 
 
Ja, asså inte för att jag såg så värst mycket piggare ut. Hahaha!
 
 
Pernie lyckades fånga mig in action.
 
 
Och jag fångade de här två :) Haha! Man har aldrig tråkigt i deras sällskap.
 
 
Efter vår brunch gick vi alltså på shoppingtur. Men det måste nog räknas som en av världshistoriens sämsta med tanke på att resultatet blev att Maarit köpte 5 nagellack och Pernilla ett par presenter till sina barn. Thats it. Efter 5 timmars strosande in och ut i affärer hade man trott att det skulle bli liite mer... ;)
 
 
Utanför den stora gallerian där vi avslutade vår runda (helt enkelt för att butikerna stängde) möttes vi av denna färgglada fontän. Dock inte alls lika storslagen som den vi skulle komma att besöka sista dagen. Men mer om det i ett senare inlägg.
 
 
Vi befann oss nu i motsatt ända av La Rambla från den där vi bodde, och så klart måste vi ju ha en 'tåg'bild härifrån också :)
 
 
På vägen ner längs La Rambla mötte vi de andra Stockholmarna :) 
 
 
Och sen mötte vi upp Magnus och Wei för en bit mat.
Under tiden som vi väntade på maten, som inte alls levde upp till våra förväntningar, så underhöll Pernie;
  
 
Hahaha! Det är lite oklart vad hon sysslar med, men roligt hade vi :)
 
Efter maten gick vi hem. Det blev en tidig kväll. Alla var ganska trötta och vi hade bestämt oss för att komma upp lite tidigare nästa dag för vårt besök i Park Güell, som jag skrev om här
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline - 4barns mamma utomlands

Tack :)
Åh vad kul att resa ett helt gäng tillsammans!

Svar: Ja det var verkligen roligt :)
vajb

2015-10-05 @ 11:13:35
URL: http://carrosungar.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0