cykeltur

 
Idag gav jag mig ut på en cykeltur på jakt efter nypon som jag ville ha till ett foto som kommer i senare inlägg. 
 
Jag cyklade först till ett ställe där jag vet att det växte nypon när jag var liten. Men nu stod det ett stort träd där. Det roliga är att jag har passerat det här stället många gånger sen jag flyttade tillbaka, men ändå har jag fortfarande bilden av att det ska vara nyponbuskar här :)
 
 
Vid det som vi kallade 'Hemliga skogen' när vi var små, men som egentligen inte är mer än en skogsdunge mellan bostadsområdena, fann jag inte heller några nypon, men gott om björnbär :)
 
 
Inte långt därifrån ligger ett skogsområde med elljusspår. Inte heller där fann jag vad jag sökte efter, men det bjöds på många andra vackra upplevelser. 
 
 
Under rundan i skogen så fick jag plötsligt för mig att det hade vuxit nypon i närheten av de skolor som jag gått på. Mycket riktigt; utanför min gamla lågstadieskola hittade jag den här busken :) Yeay!
 
 
Fåglarna hade hunnit kalasa på många av nyponen, men jag fann tillräckligt för att det ska räcka till mitt projket. 
Det var en kylig och frisk höstdag idag. Himlen var jämngrå av moln som såg ut som de skulle kunna ge ifrån sig regn när som helst men valde att låta bli. En härlig dag för en cykeltur i naturen och det gjorde verkligen ingenting att det blev en lång omväg för att hitta en nyponbuske :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: { Rania Maria Photography }

Åh, vill också hitta björnbär!! Lyxigt :D

Svar: Tack! Jag lär nog inte kunna hålla mig faktiskt, jag äter så mycket choklad i alla dess former haha! :D

Svar: ja choklad är ju helt fantastiskt gott :)
vajb

2015-10-02 @ 07:20:38
URL: http://raniamaria.eu/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0