pyntad dörr

 
Det sitter en spik i min ytterdörr sen tidigare och därför tyckte jag att det borde utnyttjas till att hänga julpynt på. Har i flera butiker sett pyntade hjärtan och tänkt att det borde inte vara så svårt att göra själv. 
 
 
 
Jag ritade upp och sågade ut ett hjärta från en träskiva jag fann i garaget. Efter att ha filat till kanterna målade jag hjärtat vitt. 

 
Sen var det bara att leta fram sånt som jag ville pynta med. En av enarna på tomten fick bistå med lite grenar. 
 
 
Med hjälp av häftpistol fick jag dit enriset och satte sen två olika band över. På hjärtats ena sida klistrade och spikade jag fast pärlor. 
 
 
På andra sidan limmade jag fast knappar. Var ju ett måste eftersom det känns som årets julpyntsgrej ;)
 
 
God Jul är skrivet med bokstavs'gnuggisar' som jag hittat i en pysselbutik. När jag var nöjd med framsidan gjorde jag en upphängningsanordning på baksidan med hjälp av två spik och lite stålstråd och satte upp den på ytterdörren. 
 
 
I garaget fann jag även en gammal julgransbelysning för utomhus som den gamla ägaren lämnat kvar. Det finns ju inget som säger att de måste sitta på en gran så jag satte dem runt ytterdörren istället :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0