kapsylringslampskärm del 3

 
Ja, det här börjar bli en riktig följetong! Det har varit en del motgångar med arbetet att få till den här lampskärmen, men nu har jag äntligen funnit hur jag ska göra :)
Med de ringarna som jag hittade i hobbybutiken här i stan blev det för 'fladdrigt' och 'vingligt', inte alls så som jag ville ha det. Därför gjorde jag ett besök på Panduro i Malmö igår och köpt mindre och mer formbara ringar och nu börjar lampskärmen få den struktur som jag hela tiden tänkt mig att den ska ha. Yeay! 
 
 
 
Men det går långsamt, jag är inte alls flink i fingrarna när det gäller att hantera tängerna och få ringarna på plats där jag vill ha dem. Att komma så långt som jag kommit tog mig två timmar. Så det är några timmars jobb kvar innan jag är klar... 
 

Kommentarer
Postat av: James

Ska bli sa kul att se resultatet. Du e best!

Svar: Jag tycker också det ska bli kul att se resultatet :)
vajb

2015-04-08 @ 20:12:48
Postat av: Choices by Annie

Vilket jobb. Ska bli kul att se resultatet sen.
Fin dag till dig
Annie

Svar: Tack! :)
vajb

2015-04-09 @ 07:17:36
URL: http://choicesbyannie.com
Postat av: Maria

Vilken kul idé!

Svar: Tack! :)
vajb

2015-04-09 @ 20:57:08
URL: http://www.jagblommar.se
Postat av: Alicia

Kul med denna följetong! Och superroligt att du testar idén med ringarna :) Ser bra ut tycker jag!

Svar: Ja, det artar sig. Snart klar :) Och det ska bli skönt att slippa ha hela köksbordet fullt av kaspylringar ;)
vajb

2015-04-16 @ 11:42:47
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0