solhattar

 
I fyra dagar var det strålande väder varje morgon medan jag gjorde mig iordning för att åka till jobbet. Jag har jobbat dagpass, vilket innebär att jag åker hemifrån vid halv elva på förmiddagen och kommer hem ungefär halv tio på kvällen. Med andra ord finns det minimalt med tid för att njuta av det vackra vädret. 
Idag, när jag var ledig, väcktes jag av att det ösregnade. Asså, hur schysst var det?
 
 
Men jag ska inte klaga, jag har två nattpass kvar sen är det semester :) Äntligen! 
Så med regnet utanför fönstret så körde jag lite Barcelona-pep genom att leta fram mina solhattar. De har ju inte direkt kommit till användning tidigare i sommar...
Keps är egentligen ingen favorit men den här från Puma gillar jag skarpt. 
 
 
Jag älskar verkligen sol och värme men eftersom jag lider av migrän så behöver jag ibland använda både hatt och solglasögon för att inte bli sängliggande med huvudvärk efter en hel dag ute i solen. 
Det här är min absoluta favorit som hängt med många år och trots att den är lite urtvättad i färgen så hoppas jag den står ut länge till. 
 
 
Safarihatten fyndades på HM för några år sedan. Det syns inte på bilden, men på sidan finns en liten ficka. En liten rolig detalj som ännu inte har kommit till användning ;)
 
 
 
Den här vita är ett loppisfynd sen långt tillbaka. Hur fin är inte den? Enda nackdelen är att den inte stannar kvar på huvudet när det blåser...
 
En gång i tiden var samlingen hattar betydligt större, men det här är vad som återstår efter min stora utrensning för några år sedan. Och egentligen gör det inte så mycket för det var ändå det här jag verkligen använde. Men vem vet, kanske följer det med någon ny läckerhet hem från Spanien? 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0