vajb's rödbetssallad med getost

 
När det för några dagar sedan serverades rödbetssallad med getost och valnötter på jobbet så tänkte jag att 'det där måste jag testa att göra'. Det är ju så galet gott!
Jag begav mig ut på nätet för att hitta ett recept, men jag hittade inget som var till belåtenhet så jag knåpade ihop ett eget. Vid de få tillfällen då jag tidigare har freestylat med mat har det oftst slutat med en smaklös katastrof, men den här gången blev det riktigt lyckat! :) Jag känner mig så stolt! 
 
 
Det här behövs för ca 3 port:
 
7-8 st färska rödbetor
1 pkt getost (180 g)
150 g blandad sallad
150 g sockerärtor
1/2 - 1 rödlök
1-2 äpplen
en stor näve valnötter
vit quinoa
 
Dressing:
 
5 msk olivolja
1 msk vitvinsvinäger
2 msk honung
1 tsk dijongsenap
salt och peppar
 
Gör så här:
 
Börja med att koka rödbetorna. Jag skalade dem innan och delade i fjärdedelar för att det skulle gå lite fortare. Koka även 2-3 port quinoa enligt beskrivning på förpackningen. 
Skölj salladen och sockerärtorna och fördela på tallrikarna. Dela äpplet i lagom stora bitar, hacka/skiva rödlöken, hacka eventuellt valnötterna grovt. Strö allt över salladen. Tillsist smula osten över. 
Rör ihop dressingen. 
Lägg upp de kokta rödbetorna och quinoan bredvid på tallrikarna. 
 
 
Smaklig måltid!
 

Kommentarer
Postat av: Emmiie

Mmmm... Ser smarrigt ut! :)

Svar: det var det :)
vajb

2015-08-07 @ 22:37:28
URL: http://emmelisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0