årets julkort

 
Ni vet väl att det snart är dags att posta julkorten? Bara en vecka kvar innan de ska vara på lådan. Jag blev lite stressad när jag insåg det eftersom jag vill kunna skicka kort som jag har gjort själv och det kommer att bli svårt att hitta tid för att skapa dem de närmsta dagarna. Det fick helt enkelt bli idag. 
Här kommer den enkla och snabba variant av julkort det blev detta år. 
 
 
Detta behövs:
A4 ark av styvare sort (som delas i fyra lika stora bitar)
Hjärtan klippta i vilket papper som helst
Stjärnstans
Restbitar av färgglatt papper att stansa ut stjärnor i
Guldspray
Stämpelbokstäver
Och så lite verktyg så som sax, skalpell, linjal, lim osv.
 
 
Börja med att stämpla 'God Jul' på korten. Klipp sedan ut hjärtan. Jag använde en pepparkaksform som mall. 
 
 
Använd en liten bit dubbelhäftande tejp för att fästa hjärtat på vykortet. Det är för att det ska ligga still när man sprayar. Medan korten torkar kan man passa på att stansa ut stjärnor i glada färger. 
 
 
Svårare än så här behöver det inte vara för att göra julkorten personliga :) 
 
 
Skönt att ha det gjort!
 
 
Ha en fortsatt fin onsdag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0