det andra ljuset är tänt

 
Det är inte mycket tid jag har idag från det att jag stigit upp tills det är dags att bege sig till jobbet igen, men tända det andra ljuset medan jag dricker 'morgonkaffet' (det är svårt att kalla det något annat när man dricker det precis efter att man vaknat, även om klockan är eftermiddag...) hinner jag i alla fall.
 
 
Ovanför köksbordet hänger en mobil med garntomtar. Ännu ett julpynt som gått i arv. Det är nämligen min gammelmorfar som gjorde den en gång i tiden. 
 
 
Visst är tomtarna söta? :) 
Ha nu en fortsatt härlig 2a advent! Dags för mig att göra mig iordning för nattens jobb. 

Kommentarer
Postat av: Sofia Brolin - Hildas hem

Vilka söta "cirkustomtar". Och så roligt att de är gjorda av din gammelfarfar, det gör dem ju ännu finare. :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Svar: :) Tack detsamma!
vajb

2015-12-09 @ 08:27:07
URL: http://www.hildashem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0