tomtar

 
Nånting som åker fram varje år när jag ska julpynta är denna tomtefamilj. 
 
 
Min mamma gjorde dem när jag var liten. Stommen är toarullar som hon sen pimpade med olika attribut. 
 
 
Jag vet inte hur gammal jag kan ha varit, 5-6 år kanske, men skaparlusten fanns redan då och så klart ville även jag göra en tomte :)
 
 
I barndomshemmet stod dessa alltid vid pepparkakshuset som vi bakade varje år. Det är nånting som jag inte gör längre och numera hamnar tomtarna på lite olika ställen. I år får de bo i 'blomsterhörnan'...
 
 
...där årets amaryllis håller på att slå ut. 
 
 
Har ni också nåt julpynt som 'måste' fram för att den där rätta juliga känslan ska infinna sig?
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vi har några liknande egengjorda tomtar hemma som alltid tas fram varje jul. Tror dock dessa tillverkades på 70-talet eller nåt, så de är himla gamla. Men känns fint att det har levt kvar så länge!

Svar: Dom här tomtarna är också sent 70-tal :) Älskar när saker går i arv och får fortsätta vara en tradition. Jag har tomtar som min gammelmorfar gjort :))
vajb

2015-12-03 @ 15:28:21
URL: http://yiskha.blogg.se
Postat av: Anonym

Så himla fint att du sparat den tomten som du själv gjorde som barn! De är så söta allihop. Toarullar måste vara världens bästa pysselmaterial.

2015-12-09 @ 08:41:09
Postat av: Pysselbolaget

Det var inte meningen att publicera kommentaren ovan som anonym! Det gick lite fort bara ;)

Svar: Ja det är verkligen roligt att ha kvar den där tomten som jag gjorde som liten :)
vajb

2015-12-09 @ 08:42:20
URL: http://pysselbolaget.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0