Monthly Makers 'Återbruk'

 
Det är inget revolutionerande och nyskapande jag har gjort, men en gammal rostig konservburk som jag har haft i mina gömmor hur länge som helst, med ambitionen att jag skulle göra nånting av, kom äntligen till användning. Den förvandlades till en ljuslykta. 
  
 
Detta använde jag. 
 
 
 
När jag skulle fila till den vassa kanten så lossnade hela ringen. Problemet löst! :)
Efter att ha sprayat burken med klarlack gjorde jag två hål med hammare och spik för att kunna fästa ståltråden. 
 
 
 
På ståltråden trädde jag pärlor. 
 
 
Klart!
 
 
Lyktan hängdes upp i fönstret bredvid ytterdörren och sen var det bara å vänta på att det skulle bli mörkt så att jag kunde tända den :) 
 
 
 
 
 
Ett enkelt sätt att göra hallen lite mysigare. Även om vi går mot ljusare tider så är det fortfarande många av dygnets timmar som är mörka och behöver ljusas upp :)
 
Jag tyckte det här var ett jätteroligt tema och har nog fått lite blodad tand...  
Jag har sysslat med det här förr, dock har det blivit väldigt lite de senaste åren. Men eftersom tankar har kretsat mycket kring återbruk de senaste veckorna så har många idéer har ploppat upp och det kommer nog visa sig här på bloggen fram över... 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alicia

Men superduper ju! Känns lite Pettson i sitt uttryck och det är ett gott betyg :) Kul att burken var rostig så ljuset skiner igenom även den "stängda" sidan och SÅKLART finns det plats för levande ljus än. I februari mer än någon annan vintermånad tycker jag.

Svar: Pettson! Det var ingen dålig komplimang :) Tack! Älskar Pettson :)
vajb

2015-02-25 @ 23:05:29
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/
Postat av: Mikaela

Vad fint, jag gillar verkligen pärlorna och att den är lite rostig och rustik! Snyggt! :)

Svar: Tack! :)
vajb

2015-02-26 @ 02:51:40
URL: http://bympv.blogg.se
Postat av: alviti

Ååå vad snygg!

Svar: Tack! :)
vajb

2015-02-28 @ 10:36:52
URL: http://alvitiskapar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0