resa bokad

  
Sen några dagar tillbaka är resan till Barcelona äntligen bokad! Om en dryg månad bär det av. 
Jag ser verkligen så mycket fram emot detta kommande avbrott i vardagen då jag under några dagar ska få besöka en av de platser jag länge velat se. Längtar efter att få strosa runt och uppleva Gaudis byggnader. Att få sitta på någon skön uteservering med nya och gamla vänner och bli fnittrig av sangria i den spanska natten. Och att få ligga på stranden och bara njuta av sol och värme :)
Kanske någon av er som varit i Barcelona och har bra tips på vad man bör se och göra? Vore kul att få höra och ta del av. 

Kommentarer
Postat av: Johanna v Z

Älskar Barcelona även om jag bara varit där två gånger (än)! Kvarteren Barri Gothic ska du traska i. Man kan egentligen säga att området direkt norr om Ramblas, är nice. Tycker jag! Sedan är å andra sidan saluhallen och kvarteren bakom den också underbara och att vistas på Barcelonettas stränder är något särskilt. Tycker jag. 😀 Ha det underbart anyway, jag är absolut avis!

Svar: Åh! Tack för tipsen! :)
vajb

2015-07-17 @ 21:15:47
Postat av: Sandra

Men åh så ljuvligt! Barcelona är min absolut favoritstad!

Svar: :)
vajb

2015-07-20 @ 07:20:13
URL: http://atilio.metromode.se
Postat av: Anna María

Åh vad härligt med Barcelona. Har aldrig varit där, men skulle så gärna vilja åka dit någon gång.

Svar: Ja jag ser verkligen fram emot det. Har så länge velat se den staden.
vajb

2015-07-21 @ 08:29:03
URL: http://annamarialarsson.se/blogg
Postat av: Mikaela

Gud vad härligt! Jag kan tipsa om att hänga i Park Guello, där finns Gaudi grejer och så kan man klättra upp på en grej och ha 360 graders utsikt över hela stan. Och att promenera längs stranden! Men det ska tydligen vara mycket ficktjuvar och rånare längs den sträckan på kvällen så då bör man vara lite extra försiktig! Akvariet som finns är också värt ett besök, helt enormt och så mycket fina fiskar och hajar!

2015-07-21 @ 19:27:01
URL: http://bympv.blogg.se
Postat av: Mikaela

Och att spela volleyboll på stranden vid nåt av alla mängder av nät, jag är verkligen sämst på i princip alla sporter men det är sjukt kul ändå. Vi gjorde också en dagsutflykt norr om Barcelona och paddlade kajak vid en jättefin strand, kolla upp såna grejer! Det var typ det bästa vi gjorde på hela veckan!

Svar: Åh! Va många bra tips! TACK! Det där med kajakpaddling lät superhärligt, men tyvärr tror jag inte någon annan i mitt ressällskap är upp för sånna äventyr. Men jag ska ha det i minnet, man vet ju aldrig.. ;)
vajb

2015-07-21 @ 19:28:41
URL: http://bympv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker du ska åka upp på Tibidabo vid kyrkan Sacrad Cor (osäker på stavning) . Berget är 500 meter över centrala Barcelona och utsikten är helt fantastisk. /Anonym lillebror d.ä.

Svar: Tack för tipset! Låter som en härlig utflykt!
vajb

2015-07-22 @ 20:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0