couscoussallad med halloumi

 
Jag fick ett recept på 'Couscoussallad med halloumi'. Det var jättegott. Jag ändrade lite och det blev supergott! :) Kan verkligen rekommenderas!
 
Det här behövs:
 
2 dl couscous
1-2 tsk stark paprikakrydda
1/2-1 tsk chiliflakes
1 grönsaksbuljongtärning
2 dl vatten
1 pkt halloumi
15 körsbärstomater
1/2 lök
1/2 röd paprika
persilja
basilika
1 näve blandad sallad
olivolja
citronjuice
 
 
Börja med att mäta upp couscousen i en skål. Blanda med paprikakrydda och chiliflakes. Koka upp vattnet och lös buljongtärningen i det. Häll buljongen över couscousen. Blanda och täck med gladpack. Låt svälla i 10-15 minuter.
 
 
Tärna eller skiva upp halloumin. Stek sen i olivolja. Hacka lök och paprika och dela tomaterna i halvor eller klyftor. 
 
 
Hacka persilja och basilika och dela salladen i mindre bitar om så önskas. 
 
 
Lufta couscousen genom att blanda med en gaffel. Tillsätt de övriga indigriensena och häll på olivolja och citronjuice. Klart!
 
 
Jag serverade den med köttfärsbiffar. De var enkelt kryddade med bara salt och peppar, eftersom det är mycket smaker i salladen.
Om det blir finare väder i sommar så kan jag tänka mig att det även passar fint med en bit grillat till :)
 
Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Choices by Annie

Mums så gott det ser ut. Blev ju riktigt hungrig här på morgonkvisten ;)

Tack för hälsningen hos mig, jag hade en mycket härlig födelsedag med ballonger, tårta och lite vin ;)

Kram
Annie

Svar: Va härligt å höra! :)
vajb

2015-06-30 @ 05:57:47
URL: http://choicesbyannie.com
Postat av: Netti

Mums det där låter ju riktigt gott och nu blev jag hungrig :-D

Svar: Ja, det var verkligen jättegott! :)
vajb

2015-06-30 @ 09:15:13
URL: http://starby.devote.se
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Men så smarrigt det ser ut! Haloumi älskare som jag är så ska det där självkart provas!

Svar: ja, det tycker jag! :) Det blev verkligen jättegott!
vajb

2015-06-30 @ 10:08:13
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/
Postat av: Matilda

Mums! Det ser riktigt gott ut! :) Älskar sallader & eftersom jag inte äter så mycket kött så är det ju bara att hälla i en burk med bönor så är det klart! ;)

Svar: Åh! Bönor! Det lät som en bra idé! Måste jag testa :)
vajb

2015-07-05 @ 19:31:44
URL: http://emmamatildahoglund.blogg.se
Postat av: Hanna

Svårt att misslyckas med halloumi, det är alltid så HIMLA gott.

Svar: :) ja, det är det verkligen!
vajb

2015-07-10 @ 08:54:07
URL: http://her.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0