fyrkantig gubbe

 
En av de få skulpturer jag gjort genom åren där jag blivit nöjd med resultatet är denna gubbe, som skapades under året på Nyckelviksskolan.
Uppgiften var att ur ett gipsblock knacka fram en skulptur där man, när den var klar, fortfarande kunde känna den fyrkantiga formen. Och visst gör man det?
Det var ett medvetet drag att behålla den ruffiga ytan för jag kände att en välputsad yta inte skulle passa.
 
 
 
 
Den målades grön då, men den färgen har under årens lopp slitits av och det har därför kommit att stå undangömd. Men jag tycker ju om min lilla gubbe och vill ha den framme. Den fick uppfräshning med svart sprayfärg...
 
 
 

...och jag loppisfyndade en piedestal (som jag ännu inte har bestämt mig för om jag ska kanske behandla på nåt sätt) till honom och nu står han i gungstolshörnan i sällskap med flamingon :)
 
 
Trevlig helg på er!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Nordström

Tack för en superfin och inspirerande blogg!

Svar: Åh! Tack! Vad glad jag blir! :)
vajb

2015-05-15 @ 12:12:24
Postat av: Helena

Får alltid ett löjligt flin på läpparna och blir lite varm i hjärtat när jag får se min tavla i din fina hörna hemma :-)

Svar: :) va bra! Den hänger så bra där.
vajb

2015-05-15 @ 21:38:19
Postat av: Sandra Lundin

Men shit vad häftig! Hur får man tag i ett gipsblock? Kan man göra ett eget med sånt pulvergips man köper i affären?

Svar: Jag tror det. Vi hade stora säckar med gipspulver på skolan som vi använde.
vajb

2015-05-17 @ 09:23:05
URL: http://atilio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0