när det inte blir som man tänkt sig

 
Vissa dagar blir det verkligen inte alls som man har tänkt sig! Idag var planen att åka till Malmö för att gå på yoga. Det är något som jag aldrig har gjort men länge har velat prova.
Eftersom jag hade jobbat natten blev det bara drygt 5 timmars sömn innan jag var tvungen att stiga upp. En snabb kaffe och sen cykla in mot stationen. Väl där fick jag veta att tåget var inställt och det var ersättningsbuss som gällde.
Redan när jag satte mig på bussen hade jag en känsla av att detta skulle innebära att jag inte skulle hinna i tid, men man måste ju chansa ;) 
 
 
Det var en fantastiskt strålande höstdag som spelades upp utanför bussfönstret medan klockan obarmhärtigt tickade. 
 
 
Det skånska landskapet är verkligen otroligt vackert! 
 
 
När yogan började hade vi inte kommit längre än till Eslöv, där det skulle bytas till tåg. Eftersom det kändes så otroligt tråkigt att bara sätta sig på en buss tillbaka hem fortsatte jag ändå ner till Malmö för en shoppingtur på Emporia :) 
Det är verkligen inte roligt att hamna i dessa tågkaos som uppstår med jämna mellanrum. Idag kunde jag ta det med lite ro eftersom det var ledig. Även om det var tråkigt att missa yogan så hade det varit en helt annan sak om jag hade varit på väg till jobbet. Jag tyckte så synd om alla de resenärer som stod och trängdes med sina resväskor, på väg mot Kastrup. Man såg hur stressen ökade när det drog ut på tiden innan vi fick rulla vidare från Eslövs station.
 
 
Men summa av den här dagen för min del är att även om jag fortfarande har kvar 'Gå på yoga' på min lista över sånt jag vill göra, så fick jag i alla fall betat av en del av de inköp jag behöver göra :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0