tidigare textila verk

Med anledning av månadstemat 'Textil' hos Monthly Makers har jag tittat igenom vilka textila projekt jag har bloggat om tidigare och här kommer en liten sammanställning. Klicka på bilderna för att komma till de ursprungliga inläggen. 
 
 
Till mina tre brorsbarn har jag sytt vars en babyfilt i lapptäcksteknik. Det var otroligt roliga projekt och att sy lapptäcken är nog det jag saknar mest nu när min symaskin fått mindre tid till förmån för andra grejer. 
 
 
Under sommaren 2011 skapade jag ett gäng tröjor och sålde via bloggen. Det blev totalt 11 stycken uppdelade på 3 olika teman; Fåglar, Fika och Fiskar. 
 
 
Till fönstret i vardagsrummet har jag sytt vimplar. 
 
 
Förra sommaren sydde jag ett helt gäng med små lavendelpåsar att lägga i garderoben. 
 
 
På ena sidan av sängen står en lampa med en skärm som jag pimpat med ett härligt blommigt vintagetyg. Det finns en lampfot som ska stå på andra sidan av sängen, men jag har ännu inte hittat ett tyg som fallit mig i smaken att klä den skärmen med. 
 
 
Till årets nationaldag gjorde jag ett pom-pom hjärta av garnbollar och en stålgalge. 
 
 
Och slutligen; till månadstemat 'Mönster' sydde jag denna fiskkudde. 
 
Ja det är en del av allt det jag har gjort i detta underbara material, textil. Love it! <3 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0