gosedjur á la Sid

En kreativ och pysseltokig 9-åring frågade mig om vi inte kunde sy ett gosedjur.
- Hur ska den se ut? frågade jag.
- Jag vet inte, svarade hon först, men efter en liten stunds pratande fram och tillbaka hade hon ändå lyckats beskriva att det skulle vara en rad med gubbar.
Då var det dags att plocka fram stora lådan med tyger och vraka och välja vilka som skulle passa. Vi bestämde att det skulle vara knappar som ögon.

Vi klippte ut 10 bitar i A4 storlek. Två bitar till varje gubbe, en fram och en baksida.

På framsidorna sydde vi på munnar, ögon och några fick även hår.

Därefter sattes framsida ihop med baksida, innan gubbarna syddes ihop med varandra.

Nu är alla sidor sydda utom nederkanten.

"Kudden" fylldes med vadd och sen syddes nederkanten.

Därefter syddes en söm mellan varje gubbe.

Jag vet att dom längst ut till höger heter "Gladis" och "Suris" men om dom andra tre fått något namn är oklart, men visst blev den fin? :-)

Kommentarer
Postat av: Pernilla -Bli min jäst

Den blev ju jättesöt!!! :)

2011-07-19 @ 00:15:12
URL: http://bliminjast.blogg.se/
Postat av: Lee Ann

du är så jäkla duktig! Riktigt snyggt!

2011-07-19 @ 06:15:40
Postat av: Zackari

Hur gullig som helst :)



Det är så kul att smyga runt här och kika på dina fina konstverk!



Kram!

2011-07-26 @ 17:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0