stjärnhimmel

 
Jag har under mina senaste lediga dagar haft otroligt svårt att sova på nätterna. Trots att jag tvingat mig själv att stiga upp efter bara 5 timmar sömn så vägrar John Blund att komma på besök när det är dags att gå och lägga sig igen. 
Dygnets mörka timmar har jag tillbringat i sängen med min dator och sett avsnitt efter avsnitt i den tv-serie jag för tillfället fastnat för. I natt steg jag upp för att göra mig en kopp te mellan två avsnitt och medan jag väntade på att vattnet skulle koka upp betraktade jag mitt lapptäcke på golvet. Alla de utklippta bitarna som bara väntar på ett möte med symaskinen...
Jag återvände inte till den intrigfyllda sjukhusmiljön i min dator, utan började istället sy ihop stjärnhimmeln. Det blir ju inte direkt mer sömn på det viset, men jag tar i alla fall hand om min kreativa talang. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0