flaggor

 
 
För några år sedan startade jag projektet att samla på flaggor från alla länder jag besökte. Samlingen är långt ifrån komplett, det här är knappt hälften... Drömmen är att få tillfälle att resa till all världens länder :)
Tanken var från början att jag skulle sy på dem på min stora ryggsäck, men jag har insett att jag använder den så sällan att det skulle innebära att flaggorna i princip skulle förvisas till en garderob och det skulle ju vara lite trist. Så. Jag har kommit på ett par andra idéer på vad man skulle kunna göra; antingen sy på dem på en bit tyg som man sen förvandlar t.ex. till en väggbonad, kudde eller kanske tygkasse. Den andra tanken är att helt enkelt sy ihop flaggorna med varandra, typ som ett lapptäcke, och sen hänga upp dem på väggen. Kanske bredvid världskartan? Det skulle skapa en möjlighet att på ett enkelt sätt lägga till nya flaggor när det behövs...
Vad tror ni? Kanske någon av er som har en annan strålande idé? Tar tacksamt emot förslag! På något sätt vill jag i alla fall att flaggorna ska synas.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lapptäcke låter som en strålande ide'! Dessutom noterar jag att jag inte ser Polens flagga i din samling. Detta måste snarast åtgärdas! När kommer du?

2014-08-10 @ 23:21:49
Postat av: Gabi

Det var jag som skrev. Dumma blogg.se tar bort namnen ibland.

Svar: Gabi, jag hoppas verkligen kunna komma ner och hälsa på dig snart, men jag har besökt Polen tidigare, saknar dock flaggan. Kan ju åtgärdas när jag besöker dig :)
vajb

2014-08-10 @ 23:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0