julkort

Om man, som jag, tänkt sig att göra sina egna julkort så börjar det bli hög tid att sätta igång för den 16e ska de ligga på lådan för att komma fram innan julafton.
Jag har gjort många olika varianter på julkort genom åren, men hade ingen bra idé på vad jag skulle hitta på den här gången. Som tur är finns det mycket inspriration på nätet :)
  
 
Att brodera kort är ju en variant. Mönster på olika pappersbroderade kort hittar du här.
  
 
Men vem har sagt att julkort måste vara i papper? Det finns en uppsjö med textila varianter. Tillexempel här. Eller här. 
  
 
Oftast har det för min del varit att jag klippt och klistrat och det finns väl lika många varianter på det som det finns julkort i världen. Till dessa finns en enkel och tydlig beskrivning. Och här finns fler.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0