puparisotto

 
Mat är inte min stora grej. Jag är inte särskilt duktig i köket och med största sannolikhet är det därför det heller inte roar mig nämnvärt. Men, äta bör man ju, som det så klokt heter, så för att inspirera mig själv och göra det hela lite mer spännande så brukar jag leta upp nya recept att testa. Detta är en aktivitet som har högst varierande resultat, men det senaste i raden blev riktigt lyckat. Och så här i dessa höstliga tider och med Halloween runt hörnet så passar ju pumparisotto riktigt bra :)
 
 
Det här behövs för ca 4 port:
 
1 Myskpumpa
1 Gul lök
Havssalt
Olivolja
Risottoris
Buljong
Fetaost
Persilja
Färsk bladspenat
Salt och peppar
 
Gör så här:
 
Tärna pumpaköttet och hacka löken. Rosta tillsammans i en långpanna i ugnen med havssalt och lite olja. Ta ut när pumpan mjuknat. 
Koka risottoriset tillsammans med buljong. 
Tärna fetaosten och hacka persilja och bladspenat. Blanda alltihopa. Smaka av med salt och peppar. Servera.
 
 
Om man, som jag, gärna tar med matlåda till jobbet, så passar den här rätten utmärkt. Blanda då endast ihop pumpan och riset och ta det andra vid sidan om. Detta blandas i sen efter att pumpariset värmts.
 
 
Smaklig måltid!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Martina

Ser ju sjukt gott ut! :D Jag är en total katastrof i köket själv.. haha!

Svar: Det här var väldigt enkelt faktiskt :) Och blev supergott
vajb

2014-10-16 @ 18:44:54
URL: http://www.martinasays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0