lavendelpåsar

Jag har bestämt mig för att jag vill ha påsar med lavendel bland mina kläder i den nymålade garderoben. Bara av den enkla anledningen att det luktar så gott, även om det också sägs hålla ohyra borta.
En ärvd påse har jag i min ägo, en med ett gulligt korsstygnsbroderi.
 
 
Men jag vill ha fler. Det går givetvis att köpa nya, men jag vill tillverka mina egna och nu letar jag på nätet för inspiration. Jag kan säga så mycket som att det inte kommer att bli några som är utsmyckade med korsstygn, det är inte riktigt min grej. Jag tycker det är roligt att brodera, men i mer fria former. Fortsättning följer...
 
 

Kommentarer
Postat av: Gabi

Tänka sig - det enda jag var riktigt bra på, på syslöjden var korsstygn! Tyckte jag också var riktigt kul (jag gillade även vävning, men var väl inget vidare på det - korsstygn var "min grej").

Svar: Jag tror att korsstygn kräver någon form av tålamod som jag inte besitter :)
vajb

2014-09-28 @ 21:14:58
Postat av: Gabi

Ja, det krävs det. Men belöningen var när jag fick se hur en bild så sakteliga "växte fram", det var superkul. Kanske därför jag också gillade vävning?

Svar: Ja. Jag gillar också att väva :) Tror bara korsstygnen tar lite för lång tid...
vajb

2014-09-29 @ 11:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0