tändstickor inspiration

Igår kom månadens tema för Monthly Makers. Temat är 'Tändstickor'
Jag har aldrig gjort nåt med tändstickor och har verkligen ingen koll på detta ämne, därför blev jag helt enkelt tvungen att sätta mig och surfa runt lite för att ta reda på vad man kan skapa för nåt roligt med tändstickor. Det visade sig vara en hel del...
Klicka på bilden för att komma till sidan som jag lånat den från. 
 
 
 
 
Jag märkte ganska snabbt att det jag fann mest intressant var när tändstickorna skapar mönster, vilket egentligen inte alls är så konstigt med tanke på hur förtjust jag är i just mönster...
 
 
 
Några konstnärer som bygger upp verk av tändstickor för att sen sätta eld på dem. Jag tycker det är spännande med konst som förändras. 
 
 
 
Detta är ju inte gjort AV tändstickor, utan konstnären har istället skapat egna, gigantiska tändstickor med huvuden. Riktigt häftigt! :)
 
 
Annars kan man ju rita huvuden på vanliga tändstickor :)
 
 
 
Hus kan man bygga i alla olika storlekar och svårighetsgrader...
 
 
 
Sen finns det ju massor man kan göra med tändsticksaskarna också. 
 
Så efter att från början känt sig som ett stort frågetecken och undrat 'vad 17 gör man av tändstickor', så upplever jag nu att jag har börjat få lite idéer på vad jag ska göra till denna månadsutmaning :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alicia

Åh vilken PEPP! Så mycket häftiga grejer :D Och alltså särskilt bild tre som ser ut som årsringarna i ett träd. Woooooooooooow.... :')

Svar: Ja, jag blev också så impad av den! :)
vajb

2015-04-16 @ 11:44:14
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0