ikea

 
 
IKEA katalogen trillade ner i lådan för ett par dagar sedan och det är alltid roligt och inspirerande att sitta och bläddra igenom. Där är några saker som gärna hade fått flytta hem till mig. 
 
1. Rullvagnen RÅSKOG i den där grönturkosa färgen hade passat in och varit praktisk att ha i mitt kök. 
 
2. Jag gillar att det kommer så mycket sängkläder i linne nu, det är ett så bra material till det ändamålet. IKEA's variant heter LINBLOMMA. 
 
3. Jag kryper ofta upp i soffan med datorn i knät och det blir väldigt varmt om benen så jag har börjat se mig om efter ett laptopstöd och jag gillar BYLLAN i den här gråa färgen.
 
4. Hela ÖNSKEDRÖM kollektionen med mönster från Olle Eksell's produktion är bara helt underbar, som glasunderläggen till exempel. Hur glad blir man inte av de där fåglarna? :) Ser även fram emot att läsa boken 'Olle Eksell - Javisst!'. Alltid roligt att lära sig mer om konstnärer :)
 
5. Lådor kan man inte få för många av och jag blev väldigt förtjust i KNAGGLIG. Några sånna skulle jag gärna vilja ha. Framför allt två stycken av den större modellen som skulle passa till ett projekt i sovrummet...
 
Vilka är dina IKEA favoriter?
 

Kommentarer
Postat av: Malin Hyving

Satt också och bläddrade i IKEA-katalogen härom dan och gjorde hundöron på grejer jag vill ha. Ska snart flytta till eget igen (efter 1,5 år av att ha varit på resande fot/inneboende hos andra) och behöver en massa grejer. Var dum/smart nog att göra mej av med en massa som jag inte tyckte om längre vid senaste utflytten, så nu behövs nytt. Fastnade också för lådorna, såg snyggt ut i katalogen där de var staplade med böcker i dem. Sen gillar jag deras nya serie 365 med de genomskinliga tekopparna och dricksglasen, i väldigt enkla, raka former.

Svar: Jag sneglade också på de där tekopparna :) Jättefina.
vajb

2015-08-22 @ 15:03:16
URL: http://varemalin.se/
Postat av: Matilda

ÄLSKAR trälådorna! Stod och tittade på dem häromdagen men var liiite för snål. Men jag ska nog dra fram plånboken en dag ;)

Svar: hahaha! och jag var så nöjd att det var typ halva priset mot dom som finns på ICA Maxi :)
vajb

2015-08-27 @ 13:40:00
URL: http://www.matildigt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0