inspiration glas

Årets sista tema hos Monthly Makers är 'Glas'. Så otroligt spännande!
Min första reaktion var att jag aldrig har gjort nåt på det temat men sen kom jag på att jag ju faktiskt pimpade en glasburk förra julen :) 
Jag har en ganska klar bild av vad jag vill göra, men det är ju aldrig fel att titta på och låta sig inspireras av vad andra gjort (klicka på bilden för att komma till dess ursprung);
 
  
Miniväxthus av en glasflaska.
 
 
Göra en personlig vas genom att frosta glaset. 
 
 
Förvandla flaskor till belysning med hjälp av ljusslingor.
 
  
Göra en egen snöglob av gamla glasburkar.
 
 
Dekorativa ljuslyktor.
 
 
Måla glas till juldukningen. 
 
 
Eller varför inte göra glasmagneter?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0