julpyntat soffbord

 
Mitt soffbord av två lastpallar har fått sig en makeover och blivit julfint. 
 
 
I lördags när jag hade storstädning inför adventspyntandet så bestämde jag mig för att det var dags att olja in lastpallarna. Det är en sån där sak som jag inte fått tummarna loss till att göra trots att jag vetat länge att det borde göras. De har stått inomhus i ett och ett halvt år nu och blivit så torra att de börjat spricka på sina ställen. Det var verkligen skönt att få det gjort. 
De har stått och torkat några dagar så jag har inte kunnat pynta där förrän häromdagen.
 
 
Före och efter. Jag tycker egentligen den ljusare färgen på träet är finare och charmigare, men det passar ganska bra med det mörka till det röda. 
 
 
I de guldsprayade grenarna har jag hängt bjällror. 
 
 
Runt ljusstaken står vad som har kommit att bli en liten samling av ljuslyktor...
 
 
...och mysfaktorn är stor när mörkret fallit och ljusen och adventsstjärnan får lysa upp vardagsrummet. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tyckte att den mörka nyansen blev jättefin och gjorde sig superbra med julpynt!

Svar: Tack! :)
vajb

2015-12-04 @ 17:38:42
URL: http://atilio.metromode.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0