papperslampor

När jag satt och läste om allt det otroligt fina alla, som har hakat på Monthly Makers utmaning, har gjort på temat 'Papper' så lärde jag mig att man kan göra lampskärmar av pappersfjädrar. Och jag går ju alltid igång när det handlar om att göra lampskärmar... ;)
 
 Bilden från Pinterest.
 
Alla tips på hur man gör en sån här innebär att man ska ha en rislampa som grund, så jag får återkomma när jag har en sån... 
 
Bilden från Grey House Harbor.
 
Skulle behovet av att göra något med pappersfjädrar bli för stor så kan jag ju alltid göra en girlang medans jag väntar på att en rislampa ska hitta hem till mig. Det finns en grym tutorial på bloggen Grey House Harbor.
 
Bilden från bloggen Inspirami.
 
Eller så testar jag att göra den här otroligt coola lampan som  Monthly Makersbloggerskan Inspirami har gjort. Hon har lagt upp en tydlig turorial, det verkar lite pyssligt, men inte allt för svårt. 
 

Kommentarer
Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Va fin den var med fjädrarna :)

Har en veckans blogg tävling uppe nu om du är intresserad :) Om du inte är intresserad ber jag om ursäkt :)

Svar: :) kul!
vajb

2015-01-27 @ 16:43:20
URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/
Postat av: Anna María

Pappersfjädrar är så himla fint. Kul att du gillar Monthly Makers. Håll koll den 10:e februari för nästa tema :)

Svar: Det ska jag absolut göra! :)
vajb

2015-01-29 @ 07:40:01
URL: http://annamarialarsson.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0