lilla huset på prärien

 
När jag var liten satt jag klistrad framför den här tv-serien; 'Lilla huset på prärien'.
Jag älskade böckerna och nu fick jag se Laura och hela hennes familj live!
Böckerna och tv-serien skiljer sig väsentligt åt och efter att ha frågat min mamma vilket som egentligen var den riktiga så svarade jag på min egna fråga genom att förklara att det givetvis var historien på tv, för det var ju verkliga människor. 
Detta är alltså tillfället när jag lär mig om skådespeleri... ;)
 
 
Böckerna har jag läst om många gånger efter den händelsen och de är lika bra varje gång. Man uppskattar olika saker som barn och som vuxen men historien är precis lika läsvärd oavsett ålder. Så om ni inte har läst dem; gör det!
Nu har jag precis börjat på en intressant biografi om denna kvinna som skrev min barndoms favoritböcker...
 
 
...och bara några sidor in så fick jag veta att Gart Williams, som gjort de underbara illustrationerna i böckerna, reste runt till de olika platserna som Laura's familj flyttar till, för att få en bättre känsla innan han gjorde bilderna. Fantastiskt!
 
Det finns nog en risk för att detta leder till att jag läser om hela serien än en gång :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Netti

Åh jag gillade också den där serien när jag var liten! :-D

Svar: :)
vajb

2015-07-16 @ 09:58:43
URL: http://starby.devote.se
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Jag gillade också den serien när jag var yngre...

Svar: :)
vajb

2015-07-16 @ 18:50:59
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0