migrän

Det har varit mycket sista tiden och det har bland annat märkts på bloggen där det varit glest mellan inläggen. Och igår fick jag även känna av det fysiskt. 
 
Under gårdagen var det inplanerat en Teamdag med jobbet och vi skulle spela Bubbelfotboll. Verkar helt galet roligt, jag menar, vem vill inte prova det här: 
  
 
Denna blåsiga tisdag vaknade jag upp med fruktansvärd migrän. Jag har numera medicin som funkar väldigt bra och jag tog en dos. Men när jag skulle göra mig iordning en stund senare började jag nästan gråta för det kändes som ett oöverstigligt berg att packa ihop en väska, sätta på sig lämpliga kläder och cykla till tåget. Dessa enkla saker som jag gör varje dag. Så trots att huvudvärken hade börjat klinga av var det uppenbart att jag inte mådde bra.
Och även om jag har en medicin som gör att jag kan bli av med migränen och köra på så är det ändå så att ett anfall är ett sätt för kroppen att tala om att man behöver tagga ner och ta hand om sig.
 
 
Nej, det var verkligen inte så här jag hade tänkt att spendera denna dag, men inte mycket att göra åt...
Jag hoppas kollegorna hade fantastiskt roligt och kanske kommer det något tillfälle senare för mig att prova denna lek. 

Kommentarer
Postat av: Choices by Annie

Fy vad jag lider med dig nu. Vet precis hur du har det. Har under 16 år av mitt liv levt med migrän som under de senaste 10 åren inneburit anfall två till tre gånger i veckan. Men tro det eller ej, den är nästan borta ;) Jag är så tacksam att jag slipper äta de starka migräntabletterna utan nu räcker det att jag tar en starkare ipren vid de gånger anfallen kommer (3-4 gånger i månaden) Jag har lyckats motverka min migrän/spänningshuvudvärk med ändrad kost och motion och jag är så tacksam.

Jag hoppas innerligt att du mår bättre nu och att du kom iväg till jobbet.
//Annie

Svar: åh! va roligt att höra nån som har fått mindre migrän pga av kost och träning för jag har läst att det kan vara en bidragande orsak och jag har märkt att när jag tränar ordentligt så lider jag mindre risk att få det. Nu kände jag mig genast mer peppad att se över min kost ordentligt :) Tack!
vajb

2015-06-04 @ 07:06:45
URL: http://choicesbyannie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0