ljuspepp

 
Jag gick länge och trodde att jag nog inte skulle göra nånting till Monthly Makers tema 'Ljus' för jag saknade inspiration och de idéer som dök upp var omöjliga, oerhört tidskrävande eller bara helt enkelt för dåliga. 
Ibland är det bra att sluta fundera över ett projekt, lämna det och fokusera på nånting annat istället för då plötsligt hittar man lösningen. 
Jag har länge tänkt att jag skulle ta och hänga upp lite inspirerande texter här och var, som en del i mitt projekt 'höstpepp', och när jag gick klurade på hur, var och vilket material, så slog mig tanken att det måste ju finnas klokheter sagda som involverar ljus. 
Och visst fanns det det! 
 
 
När jag hade bestämt mig för vilken text jag skulle välja så tog jag beslutet att jag skulle skapa något av sånt jag hade hemma.
 
 
Det blev en enkel konstruktion av stämpelbokstäverna, papper, träpärlor, snöre och en klämma.
Det gör att man enkelt kan byta text/bild när man känner att man vill förnya sig :)
 
 
 
Jag gjorde snöret så långt att det kan hänga på samma spik som tavlan och sen börjar pärlorna precis under den nedre kanten. 
 
 
Nu hänger den i sovrummet och är något av det första jag ser när jag vaknar. En bra påminnelse om att hålla fokus på rätt saker och att inte använda sin energi till negativiteter. Bra höstpepp och jag är nöjd att jag faktiskt gjorde någonting på temat 'Ljus' :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Ruth | HungryHeart.se

Superfint och inspirerande! Och ett bra citat att påminna sig om då och då.

Svar: Tack! :)
vajb

2015-11-27 @ 14:40:01
URL: http://www.hungryheart.se
Postat av: Mikaela

Vilket fint citat och snyggt det blev med att stämpla bokstäverna!

Svar: Tack! :)
vajb

2015-11-29 @ 19:39:40
URL: http://bympv.blogg.se/
Postat av: Louie

Fint!

Svar: Tack! :)
vajb

2015-11-30 @ 22:01:48
URL: http://louielei.blogg.se
Postat av: gina

Love this! Pinning.

Svar: Tack! :)
vajb

2015-12-03 @ 08:12:45
URL: http://www.willowday.com
Postat av: Alicia

Åh vad kul! Jag har gått i precis samma tankar och funderat över hur en kan producera fina inspirational quotes att variera med årstiderna. Är särskilt sugen på att brodera dem men då hinner en ju knappt färdigt innan det är dags att byta, hehe. Detta var ett snabbt och smart och fint sett att få in lite pepp i vardagen! Jag tycker så mycket om den ojämna tryckkänslan från stämplarna!

Svar: :) Haha! Va roligt, jag också gått i tankar om att brodera inspirerande ord. Tycker det är ett härligt sätt att bevara en gammal tradition på ett nytt sätt :) Men det kanske man ska göra med de quotes man vill ha uppe året om? :)
vajb

2015-12-11 @ 11:53:06
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/
Postat av: Free Personal Development Ebook

Very descriptive blog, I enjoyed that a lot. Will there be a part 2?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0