reflex

 
När det nu är mörkt större delen av dygnet så är det dags att utrusta sig med reflexer. Det gör verkligen en otroligt stor skillnad på hur väl man syns i trafiken, även i storstadens gatubelysta miljö. 
 
 
Jag har länge tänkt att det borde finnas reflexer som är snygga detaljer istället för iögonfallande tillägg. Det har blivit bättre, jämfört med när jag växte upp, med figurer i alla former och färger, men fortfarande inte så diskret som jag tror att det bör vara för att få fler att använda denna livsviktiga produkt. 
 
 
Men ett steg i helt rätt riktning finns nu att köpa på Designtorget. Det är företaget Firefly som har skapat denna reflextofs. Me like! Smart och snygg lösning! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag gick faktiskt och tittade på den reflexen i helgen och tänkte att jag verkligen borde utrusta alla mina jackor med minst en hängande reflex. I dagsläget har jag inget alls på mig och det är ju verkligen farligt när man är ute och går på kvällarna. Tack för reflexpepp, ska skärpa mig!

Svar: ja, att ha reflex kan verkligen vara en avgörande faktor. Om man inte vill ha saker dinglande jämt å ständigt så kan man ju alltid ha ett reflexband i väskan som man kan plocka fram vid behov :)
vajb

2015-11-11 @ 07:39:08
URL: http://atilio.metromode.se
Postat av: Annica

Åh, vilken bra grej! Har ofta tänkt på att reflexer oftast är så sjukt tråkiga, men den här skulle ju passa till det mesta :)

Svar: Eller hur! Det var det jag tyckte också :)
vajb

2015-11-21 @ 19:06:47
URL: http://inspirami.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0