vintern kom hastigt

 
I förrgår blev det plötsligt kallt och igår började det snö. Det var stora flingor som yrde i luften när jag klev av tåget i Malmö. Men det var inget som la sig utan det enda beviset på att det snöat i stort sett hela natten var slaskiga och blöta gator när jag lämnade jobbet på morgonen. Så jag blev väldigt förvånad när jag kom till Hässleholm och hela världen var vit. 
Fantastiskt vackert!
Men inte helt enkelt att ta sig hem genom oplogade vägar. Fick pulsa fram och leda cykeln. Det vill säga efter att jag hittat den... ;)
Eftersom jag var tvungen att sova efter mitt nattpass så hann jag inte ut och njuta av det vackra medan det fortfarande var ljust, men allt tyder på att det kommer ligga kvar även i morgon så då ska jag och kameran gå på långpromenad :) Man måste ju passa på när tillfälle ges för man vet aldrig hur mycket vinter det blir i Skåne ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0