Barcelona - del 4

 
Sista dagen i Barcelona spenderade jag med dessa fina. 
Första målet var att gå tillbaka till den stora galleria, El Corte Ingles, där vi hade avslutat shoppingrundan häromdagen, eftersom Pernilla inte kunde släppa tanken på ett par skor hon provat där. När de fina skorna kommit i hennes ägo blev det kaffepaus på Starbucks, där bilden är ifrån. 
 
 
Sen begav vi oss iväg på lite turistande. 
 
 
Först La Sagrada Familia. Den var stängd för dagen, men vi ville ha sett den i alla fall. Det kan vara så att det var mest jag som var angelägen om detta, men de andra följde snällt med :)
Nästa gång jag kommer till Barcelona ser jag fram emot ett besök inne i kyrkan ;) 
 
 
Strax efter att vi kommit dit tändes fasadbelysningen till denna häftiga byggnad.
Pernilla lyckades verkligen få till en snygg min där :) Men ännu roligare är det att jag fick med kvinnan bakom Maarit med en nästan likadan topp. Haha!
 
 
Under en lykta i närheten av kyrkan. Pernilla kunde inte låta bli att klättra lite ;)
 
 
Sen åkte vi vidare med tunnelbanan till den stora fontänen, Font Montjuic, som på kvällarna bjuder på ett fantastiskt ljud- och ljusspel. 
 
 
Det var verkligen helt magiskt! Kan rekommendera ett besök om ni åker till Barcelona. 
 
 
På väg därifrån, när vi satt och funderade på vad vi skulle göra härnäst, så showade Pernilla lite för oss igen :)
 
 
Vi bestämde oss för att det var dags för en bit mat. Efter att ha velat utanför flera ställen lyckades inkastaren på restaurangen Ultramarinos på La Rambla övertala om oss att gå in. Främst var det för att de serverade cavasangria, som vi pratat om i flera dagar att vi ville testa ;)
 
 
Det visade sig var ett härligt ställe med stora väggmålningar, coola lampor i taket, en dj som spelade musik och god mat :)
 
 
Pernilla suger i sig de sista dropparna av sangrian. Sen kommer hon på att det finns frukt kvar i tillbringaren. Den måste tas tillvara på...
 
 
'Den här måste vi ju äta upp'
 
 
'Här Maarit ska du få lite' 
 
 
Härligt fnittriga klev vi ut från restaurangen och styrde stegen hemåt. Vi stannade till på torget utanför vår gränd och tog ett gäng med sista bilder.
 
 
Bland annat tog Pernilla en panorama bild över torget där jag och Maarit sprang runt henne för att hamna på bilden flera gånger :)
 
 
Och så lite crazy faces :)
 
 
Pernilla bestämde även att det var läge att inviga sina nya skor och promenera i dem de sista metrarna till vår port. 
Det var dags att förbereda sig för morgondagens hemfärd. Packa väskor, kramas och sen sova några timmar. 
 
 
Pernilla hade ett ruggit tidigt flyg och lämnade lägenheten medan vi andra sov. Jag och Maarit åkte ut till flygplatsen tillsammans några timmar senare. Vi skulle dock inte med samma plan, hon åkte ett par timmar före mig.
 
Det var verkligen en helt fantastisk och välbehövlig semester som gav så många skratt och underbara minnen som jag kan leva på länge :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0