födelsedagsbakning

 
 
Det står 15 april idag i kalendern. Det innebär att det är min födelsedag :)
Det är dock fortfarande en vanlig arbetsdag, men jag tänkte lyxa till den lite genom att bjuda på en kladdkaka.
Jag fick receptet när jag var i Stockholm sist av Anna. Den hemliga ingrediensen är jordnötssmör. Super enkelt och det blir smaskens gott! 
 
 
Det här behövs:
 
100 g smör
100 g jordnötssmör
3 dl socker
2 ägg
1/2 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
1 1/2 dl vetemjöl
 
Gör så här:
 
Sätt ugnen på 175°. 
Smörj och bröa en rund form med löstagbar kant.
Smält smöret i en kastrull.
Rör i jordnötssmöret och låt även det smälta.
Tillsätt socker, ägg, kakao, vaniljsocker och salt.
Blanda sist i mjölet. 
Häll smeten i formen och grädda 12-15 min. 
 
 
Servera gärna med en klick grädde och lite salta jordnötter. Trevlig fikastund och ha en fortsatt fin onsdag!
  
  
  
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0