stjärnkompis

 
Till Monthly Makers temat 'Rymden' gjorde jag den övre av dessa tavlor. Jag var inte helt nöjd med resultatet, men tänkte att det kanske skulle bli bättre om stjärnan fick en kompis. En som var likadan fast tvärtom...
Jag har tänkt mycket på det, men aldrig kommit till skott. Inte förrän nu, när månadens tema var 'Natur'. Det blev den knuff jag behövde för att ta tag i det här projektet :)
 
 
Eftersom jag den här gången visste vad och hur jag skulle göra det så gick det ganska snabbt. Först såga till en lagom bit playwood, sen hämta pinnar i trädgården och klippa till dem efter mallen av stjärnan. Därefter var det bara å sätta igång och måla alla pinnar. 
 
 
Det behövdes två lager färg innan jag kunde börja limma fast pinnarna på skivan. 
 
 
Tada! Nu hänger de där tillsammans, stjärnkompisarna. Och genast dök en ny tanke upp hos mig; vad händer om man gör tvärtom? Gör stjärnan av pinnar? Vem vet, kanske det blir fler kompisar ;)
  
 
Playwoodskivan är lite rödare i tonen än de omålade pinnarna på den övre tavlan. Funderade ett tag på att behandla skivan innan, men jag tror att den kommer att blekas naturligt av solljuset. 
 
 
Det är alltid en skön känsla när projekt som man gått och funderat över ett tag äntligen bli av. Jag är nöjd :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vad kul att du fick en spark i baken att göra något du tänkt länge! Och fint det blev med stjärnkompisarna! En tredje kompis vore också fint!

Svar: ja, vi får se om det blir så :)
vajb

2015-09-28 @ 20:12:01
URL: http://bympv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0